Vozili smo – Aprilia RS 457

Aprilia je svoju gamu supersportskih motocikala nedavno proširila s modelom RS 660 no sada je došlo vrijeme na RS 457 čime se zaokružila ponuda. Iako su vizualno slični, Aprilia je u potpunosti redizajnirala aluminijski okvir i dvocilindrični agregat kako bi upotpunila gap između 125 i 660 predstavljajući model 457, koji osim što savršeno odgovara ograničenjima A2 kategorije, isto tako i cilja na nišu supersportskih motocikala zapremine oko 400 ccm. Nudeći motocikl s maksimalnom snagom i minimalnom težinom u klasi, vjerujemo da će ponoviti rezultate RS 660 koji se na tržištu etablirao kao najprodavaniji sportski motocikl u Europi. Spominjući geografske pojmove, Aprilija s novim modelom cilja i na mnogoljudna tržišta gdje je upravo ova klasa najzastupljenija.

Vizualno RS 457 uvelike podsjeća na 660 kao i na ostale modele iz obitelji. Agresivne sportske linije jedno su od Aprilijinih prepoznatljivih obilježja pri čemu se dizajneri sportkih motocikala iz Noalea već tradicionalno mogu pohvaliti i savršenim kombinacijama boja. Od MotoGP-a pa niže, izgled Aprilija nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Brandovski prepoznatljivi a opet unikatni i izuzetno atraktivni što možemo reći i za najnoviji model. Zapravo tek pogled na širinu guma, u ovom slučaju 17″ Pirelli širine 110 sprijeda i 150 straga, daje naslutiti da se radi o manjem motociklu dok je gotovo sve ostalo vrlo slično kao i na “većim” primjercima. Bočne oplate su izvrsno izvedene i složene a u donjem dijelu je elegantno skriven ispušni sustav.

RS 457 svjetlosne sklopove nudi u LED tehnologiji, s integriranim pokazivačima smjera sprijeda, dok novi 5″ TFT display između mnoštva raznih podataka primarno daje informacije o modu paljenja zajedno sa Ride By Wire kontroliranim traction controlom u tri opcije. Isti se mogu i potpuno isključiti kao i stražnji ABS. Naravno, Bluetooth konekcija je obavezan feature.

Dvocilindrični agregat snage 48 KS i ukupne težine s tekućinama od 175 kg, novu Apriliju čini izuzetno agilnom i jednostavnom za upravljanje dok snaga ne iziskuje ekstreman oprez na koji smo navikli u supersport klasi. Omjer je to koji će početnicima pružiti sigurnost a iskusniji vozači osjetno opuštenije moći će doći do njegovih granica bilo na natjecateljskoj stazi ili pri cestovnoj upotrebi. Spomenutih 48 KS oslobađa se na 9.400 okretaja dok je maksimalni moment od 43,5 Nm na 6.700 okretaja. Zanimljiv je podatak da je preko 80% momenta rapoloživo već oko 3.000 okretaja.

Položaj tijela na RS457 je iznenađujuće udoban, zasluga je to prvenstveno šireg i ne preniskog upravljača te niže postavljenih oslonaca za noge. Sjedalo je također neutralno, pozicionirano na 800 mm, čime je omogućen ugodan položaj bilo nižim ili višim vozačima. Moguće je skidanje oba sjedala putem bravice na stražnjem dijelu pri čemu dolazite čak i do skromnog spremnik za sitnice. Šestostupanjski mjenjač je vrlo tih i precizan dok quickshifter dolazi kao dodatna oprema. Prednji plutajući diskovi promjera 320 mm zajedno s četveroklipnim ByBre klještima savršeno odrađuje svoju funkciju što dijelom mogu zahvaliti vrlo maloj težini motocikla. Slično je i sa ovjesom, sprijeda su upside-down vilice promjera 41 mm a straga štelajući amortizer, odlična kombinacija koja ni pri većim naporima nije pokazivala znakove slabosti.

Dostupna su tri moda paljenja pri čemu je Rain najrestriktivniji po pitanju snage i obrnuto proporcionalno trakcije, prati ga Eco mod koji je neka zlatna sredina za svakodnevnu vožnju a tu je i Sport mod u kojem snaga dolazi do maksimuma. Obično bi rekli da je na supersportkim modelima taj mod rezerviran za stazu no u ovom slučaju nećete pogriješiti ako ga ostavite i za cestu kako bi motocikl pokazao sve što može. Iskusniji vozači iz istog razloga mogu probati i isključiti stražnji ABS dok prednji ne može biti potpuno isključen. Podešavanja su moguća u vožnji što smatramo pozitivnim u usporedbi s traženjem potpunog zaustavljanja kod nekih drugih motocikala.

Vibracija u leru praktično niti nema, samo onaj ugodni osjećaj dvocilindraša da motor “radi” dok sjedite na njemu. U vožnji se prvo osjeti minimalna težina a kako se skupljaju kilometri, ista tako sve više oduševljava. S lakoćom upravljanja i agilnošću stiže i povjerenje a kad znate i da će vas 48 KS sigurno voditi i uz potpuno zakretanje ručice gasa, vožnja postaje brža no i dalje potpuno ugodna. Brze promjene smjera i spuštanje u zavoj događaju se prirodno dok je za brže izlaske potrebno održavati okretaje. Ponekad čak i igrajući se sa stražnjom kočnicom koju je moguće vrlo precizno dozirati. Sve u granicama jer ipak se radilo o vožnji na prometnoj cesti no nadamo se skoroj probi i na stazi gdje bi ovako savršeno izbalansiran motocikl zasigurno pružio maksimalno zabavnu vožnju.

Moramo komentirati da se u današnje vrijeme rijetko susrećemo s cijenom motocikala čiji je prvi broj jednoznamenkast, pa preporučenu maloprodajnu cijenu od 7.649 EUR smatramo više nego korektnom. RS 457 može se naručiti u tri kombinacije boja: Racing Stripes, Prismatic Dark i Opalescent Light.

Prethodni članakHP Corse ispušni sustavi u Hrvatskoj
Sljedeći članakMotoGP -Austria 2024