Vozili smo Moto Guzzi Stelvio

Prošle godine predstavljen je prvi Moto Guzzi motocikl na novoj platformi: prestižni V100 Mandello, kombinacija urbanog roadstera i sport tourera opremljenog vrhunskim modernim komponentama poput Ohlins ovjesa umotanim u retro dizajn. Bio je to prvi Moto Guzzi model s uljnim hlađenjem čime je otvorena nova stranica bogate povijesti. Zajedno s Mandellom, paralelno se razvijao i svestrani putni motocikl predstavljen u Milanu krajem prošle godine. Naziv novog modela nije bio upitan, nakon osmogodišnje stanke vratio se Stelvio…

Novi Moto Guzzi Stelvio modernog i robustnog izgleda uz klasičnu cjevastu ramu, dolazi s premium završnom obradom ali i tehnološkim novostima, spreman na izazove izuzetno jake konkurencije u klasi velikih putnih adventure motocikala. Izgled modernog adventure motocikla naglašen je detaljima poput prednjeg DRL svjetla u obliku orla odnosno logotipa Moto Guzzija. Penjući se na prostrano i udobno sjedalo postavljeno na 78,5 cm, uviđate odličan položaj vožnje ali i pregršt mjesta za putnika. Više, odnosno niže sjedalo, postali su gotovo obavezni na listi dodatne opreme u ovoj klasi pa je tako i kod Stelvia.

Upravljač je postavljen na povisilicama od gotovo devet centimetara čime uz adekvatnu širinu i deblje ručice pridonosi prirodnom i ugodnom položaju. Oslonci za noge također su postavljeni na način da nisu fizički zahtjevni niti pri dužim vožnjama a što je bitno, noge ne zapinju niti za deblje, izbačene cilindre. Na Stelviu se više sjedi u motociklu nego na motociklu, što omogućuje bolju kontrolu u zahtjevnijim uvjetima. Općenito se već pri prvom kontaktu osjećate kao da ga vozite već duže vremena. Po pitanju zaštite od vjetra, motocikl je opremljen vizirom s elektronski reguliranom visinom i proširenjima koje utječu na otklanjanje vjetra u području ramena a ruke su dodatno zaštićene plastičnim serijskim štitnicima.

Novi adventure motocikl pogoni prepoznatljivi Moto Guzzi V-Twin “Compact Block” agregat zapremine 1.042 ccm s kardanskim pogonom predstavljen na modelu V100 Mandello, koji sada ispunjava uvjete Euro 5+ norme. Raspoloživa snaga kreće se do 115 KS pri 8.700 okretaja dok je maksimalni okretni moment od 77,4 Nm isporučiv pri 6.750 okretaja. Elektronska kontrola odvija se kroz pet nominalnih načina rada: Sport, Road, Touring, Rain i Offroad, kombinirajući pri tome tri mape paljenja, tri nivoa kočenja motorom, četiri nivoa traction controla i dva ABS moda. Kako sigurnosna komponenta tu ne bi stala, posebno treba naglasiti kako Stelvio pruža neusporedivo iskustvo vožnje jer je serijski opremljen najnovijom tehnologijom za putovanja na velike udaljenosti uz potpunu sigurnost. Štoviše, Stelvio dovodi sigurnost motocikla na višu razinu sa PFF Rider Assistance Solution, dostupne u varijanti serijske opreme. Ovi inovativni sustavi pomoći pri vožnji oslanjanju se na tehnologiju 4D radarskog snimanja, razvijenu u Piaggio Fast Forward, tvrtki sa sjedištem u Bostonu koju je Piaggio Grupa osnovala 2015. godine. PFF Rider Assistance Solution uključuje adaptivni tempomat (FCC – Following Cruise Control), upozorenje na sudar sprijeda (FCW – Forward Collision Warning), sustav pomoći za mrtvi kut (BLIS – Blind Spot Information System) i pomoć pri promjeni trake (LCA – Lane Change Assist) kako bi se zajamčila najviša razina sigurnosti tijekom vožnje.

Informacije se prenose putem novog, odlično dizajniranog i čitljivog 5″ TFT zaslona. Primarne info odnose se na digitalni brzinomjer, pokazivač stupnja prijenosa i okretaje a kroz menu dolazimo do svih ostalih postavki. Sistem podešavanja i promjena vrlo je jednostavan i intuitivan, a može se koristiti i spajanjem s pametnim telefonima.

Pritiskom na starter reakcija je trenutna a agregat se budi na nešto više okretaja međutim izostaje onaj jači, no ne nužno i neugodan, osjećaj bočnog ljuljanja kao kod zračno hlađenog V85TT. Poluga kvačila srednje je tvrdoće i ne umara niti u gradskoj gužvi te potpuno odvaja precizni šestostupanjski mjenjač. Stelvio jače povuče od oko 2.800 okretaja a većina vožnje događa se u režimu od 3.000 do 6.500 gdje je Stelvio više nego fleksibilan. U vožnji je vrlo precizan, Sachsova vilica odlično balansira prednjim krajem, KYB stražnjim pa motocikl pokazuje svoju umjerenu narav. Stražnji kotač promjera je 17″ a prednji 19″ što jasno daje do znanja da je cesta Stelviovo primarno igralište iako se vrlo dobro snalazi na makadamu, Opcija 21″ za ozbiljniji offroad za sada još nije u planovima.

Ukoliko želite pojuriti sa Stelviom, dovoljna je promjena mape i avantura može krenuti. Iako pruža više snage od najčešće korištenih Road i Touring modova, Stelvio u Sport načinu vožnje ne gubi svoju agilnost i jednostavnost upravljanja a ranije navedena elektronska pomagala to dodatno pojačavaju. Vožnja po zavojitoj cesti uz jače nagibe i više okretaje u nižim stupnjevima prijenosa neće negativno utjecati na stabilnost dok se korekcija uvijek može odraditi odličnim Brembo radijalnim kočnicama čiji je doziranje za svaku pohvalu kao i ponašanje u situacijama s potrebnim jakim kočenjima gdje trenutno reagira na stiskanje poluge.

Za kraj smo ostavili jednu zanuimljivost: da li ste znali da je Moto Guzzi najstariji svjetski proizvođač motocikala, koji od 1921. godine nije prekinuo proizvodnju? Upravo to je definicija koja možda najbolje opisuje brand koji u Mandellu del Lario i dalje razvija nove motocikle. Moto Guzzi ima posebnu karizmu i vjerojatno nikad neće biti vodeći na listi najprodavanijih modela ali će vas osvojiti svojom posebnošću i šarmom. Stelvio je moderni nastavak, naoružan najmodernijom tehnologijom ali je i dalje zadržao svoje korijene i tradiciju.

Prethodni članakYamaha E-bicikli za 2024
Sljedeći članakYamaha TMAX Tech MAX