Yamaha TMAX Tech MAX

Naše posljednje druženje s prestižnim Yamahinim skuterom dogodilo se prije četiri godine, nakon predstavljanja novog modela 560. Od tada je TMAX doživio još jedan redizajn odnosno predstavljena je osma generacija kojom je Yamaha je nastavila kontinuirani razvoj i poboljšanja ovog popularnog vozila. Novi TMAX Tech MAX sada izgleda još modernije, obiluje tehničkim novostima a u vožnji je zadržao karakteristike poput izuzetne čvrstoće, lakoće upravljanja i agilnosti.

Agregat na novom modelu ostao je nepromjenjen, paralelni twin zapremine 562 ccm, koji razvija snagu od 47,6 KS pri 7.500 6.750 okretaja odnosno 56 Nm pri 5.250 okretaja. Već pri opisu tada novog modela naveli smo da je razlog skromnog povećanja snage u mogućnosti upravljanja vozačkom dozvolom A2 kategorije. I novi model uz brojne novosti ostao je na istim performansama što samo dodatno potvrđuje tadašnju pretpostavku. Premda oduvijek postoji težnja za dodatnim povećanjem snage, i dalje smo mišljenja da za istom na ovom skuteru nije bilo a ni sada nema potrebe. Što će donijeti budućnost, to ćemo tek vidjeti, ali smo sigurni da će se i Yamaha vrlo brzo adaptirati premda je u navedenoj klasi upravo TMax referentni model koji dirigira razvoj. Pored agregata, okvir i ovjes su također ostali isti iako su postavke ovjesa sada nešto tvrđe i sportskije te bolje prilagođene novim, lakšim kotačima.

Glavne odlike novog modela odnose se na redizajn pri čemu je novi TMax izgledom postao još sportskiji i agresivniji ali i uži i jednostavniji za korištenje u gustom gradskom prometu pri čemu nije izgubio svoju prostranost i luksuznost. Dapače, ista je pojačana možda i najvećom novošću, sasvim novim infotainmentom odnosno velikim i preglednim 7″ digitalnim zaslonom uz standardnu mogućnost povezivanja BT-om te upravljanja muzikom, pozivima, navigacijom… Novi je i sustav Ride by wire a skuterom upravlja u dva moda: Sport i Touring. Od ostalih elektronskih pomagala možemo navesti kontrolu proklizavanja, non-cornering ABS, tempomat, paljenje bez ključa, grijane ručke i sjedalo… dok je za izbirljivije kupce osigurana i zanimljiva lista dodatne opreme.

CVT mjenjač je takođet poboljšan tako da je mijenjanje brzina sada još mekše i manje primjetno. Novost je i korigirani položaj sjedenja pri čemu je upravljač pomaknut prema naprijed kako bi se osjećaj u vožnji dodatno poboljšao. Udobnosti vozača pomaže i električno podizani vjetrobran koji je također redizajniran kako bi se vizualno bolje uklopio u nove plastične oplate te pružao bolju zaštitu, osobiito pri većim brzinama. Sjedalo je i dalje poput fotelje a sada je dobilo i naslon uz mogućnoću adaptacije. Ispod sjedala ima prostora za jednu integralnu ili dvije otvorene kacige.

Prethodni članakSvjetska prezentacija Hyundai Inster
Sljedeći članakWSBK – Magny-Cours 2024